2009. november 9., hétfő

tanulság

A hétvége gasztronómiai szempontból igen gazdag volt.... és sikertelen.
Szombaton halat sütöttem krumplipürével és párolt répával. Ez kellemesre sikerült. Aztán meglátogattuk a testvéremet és a barátnőjét, akik tatár bifsztekkel vártak minket. Én eddig még sosem ettem ilyen ételt, mert riasztott a nyers hús. Így, gondoltam, maradok a rántott sütőtöknél, de aztán a többiek olyan élvezettel fogyasztották a darált marhát, hogy én is megkóstoltam. Csodálatosan nézet ki, olyan lágy és krémes volt, muszáj volt megkóstolnom. Finom volt, bár egy kicsit hagymás, és nem is ettem túl sokat, csak egy kis katonát. Egyelőre nem volt rám nagy hatással, de Bogár imádja, így biztosan fogok készíteni.
Sütöttem süteményt, de nem lett az igazi, ám Ircsi sütőtökkrémlevese és banános muffinja annál inkább. A levest curryvel és gyömbérrel ízesítette, ami hihetetlen ízharmóniában volt a sütőtökkel. A muffin pedig tökéletesen visszaadta a friss banán ízét. Szerencsére megkaptam a recepteket, így én is próbálkozhatok.
Vasárnapra már csak szánalmas kísérletezések maradtak: hagymaleves (nem főtt meg kellőképpen), sajtostészta (sütőben megsütöttem, így száraz lett - de a paradicsom zseniális volt, mondta Bogár -), kompótalma diós mogyorókrémmel (elhűlt).
:( A paradicsom végül olívaolajon megsütve, bazsalikommal és fokhagymával megszórva került a tészta tetejére, és persze erre még reszelt sajt került. Ez tényleg nagyon finoman összesült. Tény, hogy ez volt a legjobb a vasárnapi ebédben. Tanulságos volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése