2010. május 24., hétfő

készült aranygaluska

Nem rég készült aranygaluska. Az ötlet a Bereznay-könyvből ered, de a receptet csak az elkészítés módjának tekintetében használtam, mert Lajos Mari egyik receptjéből tanultam egy finom kelttésztát (Nők Lapja Konyha, 2009. 6. évf. 3. szám. - p. 18.): 1+2 dl tej, 25 g élesztő, 1 kávéskanál+80 g cukor, 500 g finomliszt, só, 2 tojássárgája, 8 evőkanál olaj. Ezekből a hozzávalókból készítettem a tésztát. (Bereznay ezzel szemben: 50 dkg liszt, 2 dl tej, 4 dkg élesztő, 5 dkg porcukor, 7dkg olvasztott vaj, 5 tojássárgája, csipet só - Süteményeskönyv / Bereznay Tamás. - Budapest : Boook Kiadó, 2010. - p. 243.) Ennyi tésztához a Süteményeskönyv 15 dkg diót, 15 dkg cukrot és 10 dkg vajat ír.
Én, mivel a mérlegemben lemerült az elem, inkább csak gondolom formán, ízlés szerint tettem a cukrot és a diót, illetve elég olajos volt a tészta, hogy a tésztát ne kenjem meg vajjal. Kis galuskákat tépkedtem a kelttésztából, és egy rétegben kitöltöttem vele egy szögletes tepszit, majd megszórtam cukorral, dióval és reszelt citromhéjjal. Majd újra elterítettem a tepszit galuskákkal, és rászórtam a dió és cukor másik felét, majd megszórtam egy kis fahéjjal. Ezután az egészet megsütöttem.
Nem sodót, hanem pudingot készítettem hozzá, híg pudingot: 1/2 csomag pudingport a szokott módon főztem meg 1/2 liter tejjel. Bár ehhez a mennyiségű tésztához még egy adag pudingot kellett főznöm, tehát inkább: 1 csomag pudingport (vaníliás, esetleg tejszín ízű) 1 l tejjel készítünk el. :)

4 megjegyzés:

  1. nem is tudtam hogy van blogod:) tök jó!!

    VálaszTörlés
  2. ja és köszi a receptet!ha vége lesz már ennek a sok mindennek, akkor megcsinálom!Akármi lesz, már csak 1 hónap!

    VálaszTörlés
  3. Köszi! Neked pedig kitartás!

    VálaszTörlés
  4. Szuper! Kitartást kívánok én is, és Kati, bejelentkezek az aranygaluskádra. :)

    VálaszTörlés