2016. június 5., vasárnap

Alom fahejas csiga


Hirtelen vacsora otlet volt, amit a dan fahejas csigak ihlettek. Sosem ettem meg, nem tudom pontosan milyen, de ami az otletbol szuletett, azt mindenkepp megtartjuk. Kicsit szerenytelennek tunik a cim, de valojaban ugy ertelmezendo: epp ilyenrol almodtam.
Fahejas csiga:
15 dkg sima lisztet es 15 dkg teljes kiorlesu buza lisztet jol elkevertem 1 csomag szariott elesztovel, 5 dkg cukorral, egy csipet soval es fahejjal, ez utobbit boven merve. 2,5 dl langyos vizzel es 1 ek natur joghurttal gyorsan osszeallitottam egy gomboc lagy tesztat...kozepesen lagy tesztat. Nem folyosat, mint anyukame, ami ha kiszabadul a talbol, lemaszik a deszkarol, hanem egy kordaban tarthatot. (Hozzateszem, az elobbinek is van letjogosultsaga.) Azt tapasztaltam, egy kicsi joghurt egeszen megvaltoztatja a teszta teszturajat. Kis olajat ontottem a teszta kore, majd hagytam, hogy keljen.
5 dkg vajat olvasztottam, aminek nagy reszet harom reszletben az ujra es ujra kinyujtott tesztara kentem, ahogy leveles tesztat is keszitunk. Vegul a maradek, bo egy evokanalnyi vajat hasznaltam a toltelek alapjaul; rakentem a kinyujtott tesztara, megszortam 1 ek cukorral es fahejjal, majd feltekertem, s csigakra vagtam.
Kozepes homersekleten sutottem, amig szep barnak nem lettek a sutemenyek. Kozben tovabbi 1 ek cukor es 2 ek tej keverekevel locsoltam meg a csigakat.
Hmmmmm.... Ami nem latszik a kepen, hogy a teszta olyan konnyuuuu..., mint az alom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése