2016. június 4., szombat

Galette, avagy hajdina (buckwheat) palacsinta

Eloszor egy szakacskonyvben talalkoztam a galette receptjevel (The Little Paris Kitchen / Rachel Khoo), de akkor meg nem keltette fel az erdeklodesemet, nem voltam fogekony az egeszsegesnek es superfoodnak kikialtott elelmiszerekre, mint peldaul a hajdina (buckwheat). Ez evekkel ezelott tortent, viszon azota sokkal nyitottabb lettem az altalam korabban nem hasznalt, s igen, nem nagyra becsult alapanyagok irant. Ritkan vasarolok 'dietas' magazint, de egyszer-egyszer megesik, s az eppen aktualis peldanyban talalkoztam ujra a hajdinalval, ahol eppen azt a francia palacsintat ajanlottak, amit korabban kikerultem a fent emlitett szakacskonyvben.
Igy lett nalunk gyakori vacsora a hajdnia palacsinta:
10 dkg hajdina liszt
3 dl viz
csipet so
vaj
a serpenyohoz
Barhogy toltheto, izesitheto, de magaban is finom. Tegnap klasszikus turos palacsinta volt, de Bogar szelet sajttal ette, korabban marvanysajtosan ettuk meg baracklekvarral. Legkozelebb kakaos vagy fahejas lesz...esetleg mindketto...de az almasra is ramennek... Szoval joooo.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése