2010. július 4., vasárnap

Ba-ba-ba-ba-balaton


Pénteken indulunk a Balatonhoz, Gyenesdiásra. Már nagyon várjuk. Beszereztük a rovartávoltartó szereket, felszereltük az úti patikát, pótoltuk a hiányzó kellékeket, és tegnap elkészítettem a süteményeket is: sós rudat és omlós keksz csigát. Bogárral már teszteltük, ez utóbbit (előbbi már régi ismerősünk). Nekünk nagyon ízlett, remélem, a barátainknak is tetszeni fog.
Ez a csiga karácsonyi receptajánlat (von Dr. Oetker) volt, mivel mézeskalács fűszerkeverékkel van ízesítve (egyszerűen működik a világ). Omlós tészta bourbon vaníliás cukorral fűszerezve, aminek egyik felét tovább ízesítjük prémium csokoládés pudingporral és rummal vagy rumaromával. Aztán a két részt egyenként kinyújtva egymásra helyezzük, felsodorjuk, majd felkarikázzuk. Így készülnek a csigák. Fontos, hogy hézagmentes legyen a feltekerés, jó szorosra kell sodorni, és akkor nem lesz lukacsos. (Nem vagyok ilyen okos, utólag jöttem rá; tehetséges vagyok. ;) ) Isteni illata van a csokitól és a rumtól. Szerintem nyár közepén is remek lesz: nekem mindig jöhet a szegfűszeg, fahéj, rum és a többi. Plusz a kirándulásokra is magunkkal tudjuk vinni: rundisch, praktisch, gut! Anyukám egy másik receptet ajánlott, de az törékenyebb lett volna, mindenesetre az is megér egy misét ... kókuszosan.... hmmm. Ki szereti az ilyesmit? Én igen.

(Egyébként: miért fotóznak más süteményt, mint amit a recept leír? A sütemény gyönyörű lett, magam is meglepődtem, de tisztán látszik, hogy az újságban szereplő sütemény a leírt eljárással nem készülhetett. Én azt fotóztam, amit a recept írt :) -sütés előtt és után-.)

Vajon Oetker kis dr. vagy nagy Dr.? Hm...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése