2011. március 5., szombat

Most készült...

... és olyan gyorsan, hogy annál már csak az elfogyasztás volt szaporább.
Úgy kezdődött, ahogyan mindig. Most hókockát gondoltam enni és készíteni. De ki fogja megenni?! Egyedül mégis kevés vagyok hozzá, mert az ugye egy tepsinél kezdődik. De valami krémes nagyon jó lett volna. Az egyszerű megoldás, a krémtúró, most nem csábított. A Szamos, bár tudom, hogy megérdemli, drágának és túl édesnek tűnt. Eszembe jutott viszont a joghurt, amit a tzatzikihez szoktam készíteni, és a sajttorta, amit nemrég egy budai kávézóban fogyasztottam. Így lett:

narancsos mascarponekrém

1 nagy pohár natúr joghurt
1 kis tégely - 25 dkg - mascarpone
1/2 rúd vanília
2 narancs
néhány kanál méz
1/2 citrom
néhány darab zabsüti

A joghurtot egy konyharuhán át, fél óra alatt lecsöpögtettem. Közben a narancsokat megpucoltam, gerezdekre szedtem és feldaraboltam, két kanál mézet, a citrom levét és reszelt citromhéját adtam hozzá. A vanília magjait és egy kanál mézet a mascarpone sajthoz kevertem, és a narancsos keverék felét, majd a joghurtot is, miután lecsöpögött. Egy tál aljába tettem a narancs másik felét, rá a krémet. A tetejére mézet csurgattam, és megszórtam összezúzott zabsütivel.
Kis friss gyömbér még jó lett volna... folyt. köv.

1 megjegyzés: